Hummingbirds är en kommunikationsbyrå som drivs av att skapa kreativa lösningar som ger tydliga resultat. Våra uppdragsgivare agerar oftast på den nordiska marknaden, och eftersom vi gillar innovation och förändringsbenägenhet har vi varit med i processen om att både förflytta och stärka ett antal varumärken.

 

Kreativititet oberoende av plattform
Vi arbetar med strategier, kreativa koncept och uttryck som vi tar ut i allt från design, digitala aktiviteter, storytelling, content marketing till traditionell reklam; allt utifrån den utmaning våra uppdragsgivare står inför. Det spelar helt enkelt ingen roll för oss om våra idéer tas ut i traditionella eller digitala kanaler – det viktiga är att insatserna håller ihop och driver mot målet; nästan alltid finns dock en digital del i våra lösningar.  Oberoende av plattform löser vi kommunikativa utmaningar, helt enkelt.

 

Utmärkelser
För att skryta lite kan vi också berätta att Hummingbirds genom åren vunnit Guldägg, blivit nominerade i Epica, vunnit otaliga Månadens kampanj och designpriser, suttit i olika reklamjurys samt har – bland endast 2,5 % av Sveriges bolag – högsta kreditvärdering med AAA i Soliditets kreditvärderingssystem.
Vill du veta mer om Hummingbirds så kontakta vår VD Clas Vingård. Han kommer gärna och berättar mer om vår syn på kommunikation och arbetsprocess och hur den kan hjälpa skapa effektivare kommunikation.

 

Affärsförståelse
Vi skapar lösningar för att uppnå de mål vi definierar tillsammans med våra kunder. Våra arbetstimmar ska vara en investering, inte en kostnad, och för att säkerställa det behöver vi förstå er affär. Vår kommunikation ska i slutändan alltid skapa försäljning (oavsett om den sker genom en digital plattform eller genom en reklamfilm) och för att göra det måste den vara baserad på en affärsdrivande insikt. Därför utgår vi alltid ifrån tydliga strategier och koncept när vi arbetar, så att konsumenten möter ett sammanhållet uttryck i slutändan, vare sig det handlar om design eller kommunikation.

 

Vi har roligt för din skull
Vi är övertygade om att vi har världens roligaste jobb. Mellan 8–18 befinner vi oss nämligen någonstans i gråzonen mellan arbete och hobby. Och eftersom vi tycker att det är kul att hitta insikter, skapa koncept och göra design och kommunikation, innebär det också att vi vill göra bra ifrån oss. Därför bidrar vi med engagemang och entusiasm till våra kunder. Samtidigt förstår vi att det finns begränsningar – både ekonomiska och strategiska. Vi har full respekt för att våra kunder kan sin bransch bättre än oss, men vet också att vi gör de bästa jobben för de kunder som förstår att vi arbetar som bäst när vi har deras förtroende.

För att förtydliga vårt erbjudande gentemot våra kunder har vi definierat tre verksamhetsområden: Creative, Digital och Studio.